Minden számla egy helyen!

Útmutató az Adobe Reader beállításához

Útmutató az Adobe Reader XI beállításához

Alapbeállításként az Adobe Reader csak a saját tanúsítványtárában lévő tanúsítvány alapján ellenőrzi az aláírást.

A pdf megnyitásakor a következő hibaüzenet jelentkezhet:

Kattintson a bal oldali panelen az "Aláírások: A dokumentumhoz hozzáadott aláírások ellenőrzése" ikonra.

A megjelenő ablakban kattintson az "Aláírások" alatt található "Beállítások" ikonra, és a legördülő ablakban válassza az "Aláírás-tulajdonságok megjelenítése" lehetőséget.

Az "Aláírás-tulajdonságok megjelenítése" menüpont az alábbihoz hasonló eredményt mutat:

Ha ellenőrizni szeretnénk az aláírt pdf hitelességét, két lehetőség van:

(Bár mindkét megoldás esetén szükség lehet a Microsec e-Szigno Root CA 2009 hivatkozásról is letölthető Microsec e-Szigno Root CA 2009 tanúsítványra, ez a megfelelően frissített Windowsokon már szerepel az operációs rendszer tanúsítványtárában megbízható főtanúsítványként.)

Utóbbi módszer beállítása olvasható alább az Adobe Reader 11.0.17 magyar változatához.

Válasszuk ki a "Szerkesztés/Beállítások" menüpontot, az előugró ablakban pedig az "Aláírások" kategóriát.

Itt az "Ellenőrzés - Beállítható az aláírás-hitelesítés módja és ideje" melletti "Tovább" gomb hatására előugró "Aláírás-hitelesítési beállítások" ablak alsó részén az "Együttműködés a Windows rendszerrel" megfelelő jelölőnégyzetének (Aláírások érvényesítése) beállításával engedélyezzük, hogy a Windows tanúsítványtárában található főtanúsítványokat elfogadja az Adobe Reader az aláírások ellenőrzéséhez.

Végezetül hagyja jóvá a beállítást, majd indítsa újra az Adobe Readert, illetve kattintson az "Aláírások" alatt található "Beállítások" ikonra, és a legördülő ablakban válassza az "Aláírás érvényesítése" lehetőséget, amelyet követően megjelenik az "Aláírva, minden aláírás érvényes" felirat, azaz a beállítás sikeresen megtörtént.


Vissza a felhasználói útmutatóra