DÍJNET BELÉPÉS
DÍJNET REGISZTRÁCIÓ

Tájékoztató hulladékkezeléssel kapcsolatos változásokról

2023. július 1-től új hulladékgazdálkodási rendszer lép életbe, így a települési hulladék begyűjtését, kezelését és számlázását a továbbiakban a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fogja végezni. Az alábbiakban hasznos információkat olvashatsz a változásról.

Általános információk

Mi változik a hulladék kezelésében és gyűjtésében?

Az ingatlanhasználókat érintő hulladékkezelési és begyűjtési folyamatokban nem történik változás, ezek a tevékenységek továbbra is az eddig megszokott formában fognak működni.


Milyen változás várható a hulladék elszállításában?

A hulladék gyűjtése és kihelyezése, valamint a hulladék elszállításának időpontja és gyakorisága nem változik. Ezzel kapcsolatban továbbra is a közszolgáltatók által közzétett hulladéknaptárakból tájékozódhatsz. Változás esetén a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fog tájékoztatni.


Kitől fogom megkapni a számlát?

2023. július 1. napját követő szolgáltatási időszakokra vonatkozó számlákat a Budapest közigazgatási határain kívüli szolgáltatás területén, rendszeres negyedéves számlázás esetében 2023. október 1-től a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. fogja kiállítani.

(Tekintettel arra, hogy jelen szolgáltatás díjáról utólag, negyedévente készül számla, így a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. első alkalommal 2023. októberben készít számlát.)

Természetesen a Díjnet ügyfeleként a korábban Díjnet fiókodban bemutatott e-számláid továbbra is rendelkezésedre állnak majd (az ÁSZF 12.3.1.10. pontjában meghatározott ideig), új e-számla érkezésekor pedig a megszokott módon, e-mailben értesítünk majd.

A Budapest területére vonatkozó hulladékdíj számlát továbbra is a DBH Zrt. állítja ki.

Fontos! Előfordulhat, hogy 2023. július 1. után még számlát kapsz az NHKV Zrt. nevében a 2023. július 1. előtti számlázási időszakra vonatkozóan. Éppen ezért, ha átutalással fizeted be a számládat, kiemelten figyelj arra, hogy a fizetendő számlát mely szolgáltató állította ki, ügyelj rá, hogy a megfelelő utalási adatokat add meg.


Információk Díjnet ügyfeleknek

Mi a teendőm, ha Díjnetes vagyok?

A változás nem érinti a Díjnet fiókodban meglévő regisztrációdat, ezzel kapcsolatban semmilyen teendőd sincs, tekintettel arra, hogy 2023. július 1-jét követően Díjnet fiókodban a jelenlegi NHKV regisztrációd mellett a a MOHU MOL regisztrációd automatikusan beállításra kerül.

Javasoljuk azonban, hogy a számlafizetéssel kapcsolatos információkat figyelmesen olvasd el, mert egyes fizetési módok esetén változás történik!


Hogyan fizethetem be a továbbiakban a Díjnetbe kapott e-számláimat?

Számláidat továbbra is a már megszokott fizetési módokkal egyenlítheted ki, de egyes fizetési módok esetén változás történik, ezért kérjük, figyelmesen olvasd el az alábbi információkat.

Amennyiben korábban az NHKV számláidnál beállításra került a Díjnet fiókdoból iCsekk-be vagy CIB internetbankba történő automatikus számlaküldés, abban az esetben a MOHU MOL számláid is leküldésre kerülnek, ezzel kapcsolatban további teendőd nincs.

1. AMI VÁLTOZATLAN MARAD

Az alábbi fizetési módok esetén nem történik változás, a MOHU MOL által kiállított számláidat ugyanúgy tudod majd befizetni, mint korábban az NHKV Zrt. által kiállított számlákat:

  • mentett és nem mentett bankkártyás fizetés,
  • mobilfizetés (iCsekk),
  • CIB internetbanki fizetés.

Szintén nincs teendőd, ha Díjnetbe kapott számláidat csoportos beszedési megbízással egyenlíted ki. Az NHKV Zrt., mint kedvezményezett javára a csoportos beszedési megbízás teljesítésére adott felhatalmazást 2023. július 1-jét követően a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt., mint kedvezményezett javára megadott felhatalmazásnak kell tekinteni (a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény alapján).

2. AMI VÁLTOZIK

Ha számláidat átutalással rendezed, a 2023. július 1. napját követő szolgáltatási időszakokra vonatkozó számlák fizetésénél már az alábbi, új utalási adatokat kell megadnod:

  • Kedvezményezett: MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
  • Számlavezető bank: OTP Bank
  • Számlaszám: 11794008-24030025

Az utalás közlemény rovatában továbbra is meg kell adnod a számla sorszámát és azt az egyedi vevő (fizető) azonosítószámot, amit az adott számla 3. oldalán, a bal felső sarokban találsz.

Ahogy azt már megszokhattad, a számlákon továbbra is megtalálhatod az átutalást segítő, részletes tájékoztatást (a bankszámla és a közlemény rovatban feltüntetendő adatok pontos ismertetésével).


Van Díjnet fiókom, de a hulladékkezelési számlámat még nem regisztráltam. Mit tegyek?

Budapest szolgáltatási területén kívül 2023. június 27-ig még a korábbi, NHKV Zrt. által kiállított számládon található azonosítókkal tudsz regisztrációt kezdeményezni a Díjnetben. NHKV regisztrációd mellé 2023. július 01-jét követően a MOHU MOL regisztrációd automatikusan beállításra kerül.

Fontos! 2023. június 28-tól már nem tudsz Díjnet fiókodban az NHKV-hoz számlakibocsátói regisztrációt kezdeményezni.

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-hez 2023. októbertől tudsz számlakibocsátói regisztrációt indítani, miután megkaptad az első, a MOHU MOL Zrt. által kiállított számládat, ugyanis a regisztrációhoz szükséges adatokat az első, már a MOHU MOL által kiállított számládon találod majd.

Budapest szolgáltatási területére vonatkozó számlákat a DBH Zrt. állítja ki a jövőben is, így a regisztrációt ebben az esetben a DBH Zrt. logójára kattintva kezdeményezheted.


Honnan tudhatom, hogy a hulladékdíj számlámat jelenleg az NHKV Zrt., július 1. után a MOHU MOL Zrt. állítja ki?

Az NHKV Zrt. országos szolgáltató, ami azt jelenti, hogy a számlákat az NHKV Zrt. állítja ki a Budapest közigazgatási határain kívüli területeken (Budapest szolgáltatási területére vonatkozó számlákat a DBH Zrt. állítja ki).

A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. szintén országos szolgáltató, így a számlákat ezentúl a Budapest közigazgatási határain kívüli területeken a MOHU MOL Zrt. fogja kiállítani (a Budapest szolgáltatási területére vonatkozó számlákat továbbra is a DBH Zrt. állítja majd ki).


Hova fordulhatok a kérdéseimmel?

Általános, hulladékkezeléssel kapcsolatos kérdés esetén fordulj bizalommal a számlád első oldalán szereplő ügyfélszolgálati elérhetőségek valamelyikéhez. További információkért látogass el a www.mohu.hu vagy a www.nhkv.hu oldalra.

Díjnettel kapcsolatos kérdés, észrevétel esetén a Díjnet ügyfélszolgálatához az info@dijnet.hu e-mail címen fordulhatsz.



inforgrafika kép

Még nincs Díjnet fiókom, mit érdemes tudnom?

A Díjneten egy helyen megtekintheted és egyszerűen befizetheted a háztartással kapcsolatos több számládat, melyeket 18 hónapig meg is őrzünk. Ha a SzámlaPlusz szolgáltatásunkat választod, a 18 hónapnál régebbi számláidat is megőrizzük Díjnet fiókodban.

Miért jó, ha regisztrálok?

Milyen számlákat fizethetek a Díjneten?

Már 36 szolgáltató számláit kezelheted a Díjneten. Így például a hulladékkezelésen kívül, földgáz, áram, távhő, víz, csatorna, telekommunikációs, de akár biztosítási vagy távfelügyeleti számládat is.

A Díjnettel kapcsolatos további információkért, és az elérhető szolgáltatók listájáért látogass el a www.dijnet.hu weboldalra.

REGISZTRÁLOK