Gyakran ismételt kérdések

Ezen az oldalon böngészhetsz a Díjnettel kapcsolatos leggyakoribb kérdések és válaszok között, hogy még egyszerűbb legyen az e-számla ügyintézés!

ÉRDEKEL, MEGNÉZEM!

Válassz egy témakört, segítünk!

Az alábbi gombok segítségével válaszd ki, hogy milyen témakörben van szükséged információra.


Aktualitások

Hasznos információkat olvashatsz a Díjnet szolgáltatásaival és újításaival kapcsolatban, illetve tájékozódhatsz az esetleges változásokról, vagy aktuális nyereményjátékainkról is.

E-mail cím módosítással kapcsolatos tudnivalók

Az e-mail szolgáltató megszüntette az e-mail címemet, mit tegyek?

Amennyiben e-mail szolgáltatód megszünteti a szolgáltatását, e-mail fiók hiányában nem fogod megkapni a Díjnettel kapcsolatos értesítéseket és tájékoztatásokat. Ezért nagyon fontos, hogy mielőbb gondoskodj a Díjnet fiókodhoz tartozó e-mail címed módosításáról.

Ha nem módosítod a Díjnet fiókodhoz regisztrált e-mail címed, nem fogod megkapni a számla érkezéséről, fizetéséről, valamint a fizetési határidő lejáratáról szóló értesítéseinket, és nem tudunk tájékoztatni a Díjnetben történő fontos változásokról sem.


Hogyan tudok új e-mail címet beállítani a Díjnet fiókomhoz?

Az e-mail cím módosítás folyamata eltérő attól függően, hogy Díjnet fiókodhoz tartozik-e bejelentkezési név.

1. Ha Díjnet fiókodat 2024. 04. 11. ELŐTT hoztad létre, ezért VAN bejelentkezési neved.

  • Lépj be Díjnet fiókodba, majd a „Felhasználó adatai” menüpontban válaszd az „Adatmódosítás” lapfület,
  • ezután az e-mail címed melletti „Módosítás” gombra kattintva add meg az új e-mail címet.

Fontos! Csak olyan e-mail címet tudsz megadni, amellyel még nincs regisztrálva Díjnet fiók.


2. Ha Díjnet fiókodat 2024. 04. 11. UTÁN hoztad létre, ezért NINCS bejelentkezési neved.

Ebben az esetben e-mail címed módosítására a Díjnet felületén nincs lehetőséged, az új e-mail címmel létre kell hoznod egy új Díjnet fiókot, majd azt össze kell vonnod a korábbi fiókoddal.

  • Lépj be abba a Díjnet fiókodba, amit a továbbiakban használni fogsz, majd kattints a ,,Felhasználó adatai” menüpontban található „Ügyfélösszevonás” lapfülre.
  • Ezután nincs más dolgod, mint megadni a megszüntetni kívánt Díjnet fiókod bejelentkezési adatait.
  • Ha a bejelentkezési adatokat helyesen adtad meg, a megszüntetni kívánt Díjnet fiókodból automatikusan áthelyezzük az összes számlakibocsátói regisztrációdat, e-számládat és minden más adatot, illetve előzményt megmaradó Díjnet fiókodba.
Ide kattintva összevonhatod Díjnet fiókjaidat

Ha problémád merülne fel az e-mail cím módosítás, vagy a fiókok összevonása közben, írj ügyfélszolgálatunknak az info@dijnet.hu e-mail címre, és kollégáink szívesen segítenek.


Miért nem tudom megváltoztatni az e-mail címemet?

Ha 2024. 04. 11. után hoztad létre Díjnet fiókodat, akkor e-mail címed módosítására a Díjnet felületén nincs lehetőséged, ebben az esetben az alábbi teendőd van.

Ha a jelenlegitől eltérő e-mail címmel szeretnéd használni a Díjnetet, abban az esetben az új e-mail címmel létre kell hoznod egy új Díjnet fiókot, majd azt össze kell vonnod a korábbi fiókoddal. A fiókösszevonás után a korábbi fiókodból minden e-számlád, beállításod és előzményed átkerül az újonnan létrehozott Díjnet fiókba. Fiók összevonással kapcsolatban az alábbi kérdések között találsz segítséget.

Amennyiben elakadtál, vagy további kérdésed merült fel az e-mail címed módosításával, vagy a Díjnet fiókok összevonásával kapcsolatban, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésedre az info@dijnet.hu e-mail címen.


Díjnet fiókok összevonása

Mit jelent a Díjnet fiókok összevonása?

A Díjnet fiókok összevonása azt jelenti, hogy két meglévő Díjnet fiókodat egy Díjnet fiókká alakítod. Az összevonás során az egyik, általad kiválasztott Díjnet fiókod tartalmát (tehát az összes számlakibocsátói regisztrációdat és e-számládat) áthelyezzük abba a Díjnet fiókodba, amit a továbbiakban használni fogsz.

Ide kattintva összevonhatod Díjnet fiókjaidat

Hogyan tudom összevonni a Díjnet fiókjaimat?

Díjnet fiókjaid összevonásához lépj be abba a Díjnet fiókodba, amit a továbbiakban használni fogsz, majd kattints a ,,Felhasználó adatai” menüpontban található „Ügyfélösszevonás” lapfülre.

Ezután nincs más dolgod, mint megadni a megszüntetni kívánt Díjnet fiókod belépési adatait.

Ha a bejelentkezési adatokat helyesen adtad meg, a megszüntetni kívánt Díjnet fiókodból automatikusan áthelyezzük az összes számlakibocsátói regisztrációdat, e-számládat és minden más adatot, illetve előzményt megmaradó Díjnet fiókodba.

Ide kattintva összevonhatod Díjnet fiókjaidat

Ha összevonok két Díjnet fiókot, elvesznek az e-számláim?

Nem, az e-számláidat továbbra is megtalálod majd abban a Díjnet fiókodban, amit megtartottál. Az összevonáskor a megszüntetni kívánt fiókból az összes e-számlád átkerül abba, amit a továbbiakban használni fogsz.

Ide kattintva összevonhatod Díjnet fiókjaidat

Változások a regisztrációs és belépési folyamatban

Mi változott a Díjnet belépés folyamatában?

Mostantól a belépésnél bejelentkezési neved helyett Díjnet fiókodhoz tartozó e-mail címedet is megadhatod, így ezentúl a Díjnet fiókodba e-mail cím és jelszó használatával is be tudsz lépni.*

*Amennyiben ugyanazon e-mail címhez több Díjnet fiók is tartozik, továbbra is csak bejelentkezési neved és jelszavad megadásával tudsz belépni.

Kipróbálom, belépek a Díjnetbe!

Mi változott a Díjnet fiók regisztráció folyamatában?

Egyszerűsítettük a Díjnet fiók regisztráció folyamatát: mostantól nem kérünk bejelentkezési nevet, e-mail címed és egy szabadon választott jelszó segítségével egyszerűen létrehozhatod Díjnet fiókodat.

Ráadásul az eddigi, három lépésből álló regisztrációs folyamat mostantól még gyorsabb, csak két egyszerű lépésből áll:

  1. bejelentkezési adataid megadása,
  2. a regisztráció véglegesítése egy e-mailben küldött aktiváló link segítségével.

Fontos! A regisztráció során csak olyan e-mail címet adj meg, amelyhez még nem tartozik Díjnet fiók. Egy e-mail címmel mostantól csak egy Díjnet fiók regisztrálható.

Regisztrálok a Díjnetbe!

Milyen adatokat kell megadnom a regisztráció során?

Díjnet fiók létrehozásakor csak e-mail címed és egy jelszó megadására lesz szükség. Ezen kívül, amikor először belépsz Díjnet fiókodba, meg kell adnod az irányítószámodat, hogy a későbbiekben tájékoztatni tudjunk a fogyasztási helyeden elérhető szolgáltatókról.

Regisztrálok a Díjnetbe!

Jelszómódosítás

Miért kell megváltoztatnom a Díjnet fiókom jelszavát?

Fontos számunkra Ügyfeleink adatainak biztonsága, ennek érdekében megváltoztattuk jelszó feltételeinket, így mostantól a Díjnet fiókodhoz csak kifejezetten erős jelszó megadására van lehetőség.

A Díjnet jelszófeltételei jelenleg a következők: a jelszó hossza minimum 8, maximum 30 karakter, tartalmaznia kell legalább egy kis és egy nagy betűt és egy számot, de nem tartalmazhat ékezetes és speciális ([/{&@#<>) karaktereket.


Milyen gyakran kell megváltoztatnom a Díjnet fiókom jelszavát?

A Díjnet nem kötelezi Ügyfeleit rendszeresen jelszómódosításra, nincs szükség a jelszavad bizonyos időszakonkénti módosítására.


Nekem már elég erős a jelszavam, miért kell mégis megváltoztatnom?

Mivel a jelszavadat csak te ismerheted, ezért a Díjnet nem tudja megállapítani, hogy a jelszavad már jelenleg is elég erős-e.


Milyen jelszót adhatok meg?

A Díjnet regisztrációhoz tartozó jelszó hossza minimum 8, maximum 30 karakter. Tartalmaznia kell legalább egy kis és egy nagy betűt és egy számot, de ne használj ékezetes és speciális ([/{&@#<>) karaktereket.


Elfelejtettem a jelenlegi jelszavamat, mivel eddig a böngészőbe mentett jelszóval léptem be. Mit tegyek?

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, ide kattintva igényelhetsz újat. Nincs más dolgod, mint megadni a fiókodhoz tartozó e-mail címedet, vagy bejelentkezési nevedet (ha van). Ezután a Díjnet fiókodhoz tartozó e-mail címedre küldünk egy linket, amire kattintva módosíthatod a jelszavadat.

Fontos! Amennyiben az e-mail címedhez több Díjnet fiók is tartozik, az új jelszó igényléséhez annak a Díjnet fióknak a bejelentkezési nevét kell megadnod, amelyiknek elfelejtetted a jelszavát.


Biztonságban vannak az adataim a Díjneten?

A Díjnet számára kiemelten fontos, hogy ügyfeleink biztonságosan kezelhessék és fizethessék számláikat, ennek érdekében minden szükséges biztonsági intézkedést megteszünk.

Többszintű védelmi rendszer szolgálja azt, hogy az adataidhoz illetéktelenek ne férjenek hozzá. Egyrészt a Díjnet rendszer SHL 256 RSA titkosítással védett környezetben működik, másrészt csak az általad megadott e-mail cím és jelszó birtokában érhető el Díjnet fiókod és az ahhoz kapcsolódó adatok.


Hogyan tudom a legbiztonságosabbá tenni az általam választott jelszót?

A Díjnet jelszófeltételei már önmagukban is csak kellőképpen erős jelszó megadását teszik lehetővé, de néhány egyszerű lépéssel te is tehetsz az online biztonság érdekében.

  • A jelszavad ne értelmes szavakból álljon.
  • Ne válaszd jelszóként személyes adataidat, vagy hozzátartozóid nevét, születési dátumát.
  • Ne használd ugyanazt a jelszót az összes online felületen.
  • Soha senkinek ne add ki jelszavadat!

Díjnet fiók

Összegyűjtöttük számodra a legalapvetőbb, általános információkat a Díjnet szolgáltatásairól és az e-számláról. Hasznos tudnivalókat olvashatsz itt, ha még nincs Díjnet fiókod, vagy még csak most ismerkedsz a Díjnet rendszerrel.

Általános kérdések a Díjnetről és az e-számláról

Mi a Díjnet?

A Díjneten a különböző szolgáltatók (számlakibocsátók) által kiállított számláidat elektronikus formában (e-számla) kezelheted és fizetheted.

A Díjneten egy helyen kezelheted és akár egyszerre be is fizetheted többek között közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és távfelügyeleti e-számláidat is.

Ezáltal időt és energiát spórolsz, ráadásul az e-számlával a környezetet is óvod.

A Díjneten az e-számlák kezelése mellett adományozhatsz számos alapítványnak és jótékonysági szervezetnek, illetve bejelentheted budapesti mellék-vízmérőállásodat is (Díjbeszedő Holding Zrt. által kezelt mellék vízmérők).

Regisztrálok a Díjnetbe!

Milyen plusz szolgáltatások érhetők el a Díjneten?

A Díjneten e-számláid kezelése és fizetése mellett adományozhatsz számos alapítvány és jótékonysági szervezet számára, illetve bejelentheted budapesti mellék-vízmérőállásodat (Díjbeszedő Holding Zrt. által kezelt mellék-vízmérők) is.

Regisztrálok a Díjnetbe!

Miért éri meg regisztrálni a Díjnetbe?

Az e-számla kényelmes megoldás: nem kell többé a papírszámlákat tárolnod, mert a Díjnet használata ingyenes, és 18 hónapig díjmentesen megőrizzük elektronikus számláidat (SzámlaPlusz szolgáltatásunkkal pedig még 18 hónapon túl is).

  • Az e-számlákat bármikor, bármilyen eszközről befizetheted online, bankkártyáddal.
  • Háztartásod akár több számláját is elérheted egyetlen online felületen, egyetlen e-mail cím jelszó párossal.
  • Az e-számla környezetbarát megoldás.
Regisztrálok a Díjnetbe!

Mennyibe kerül a Díjnet szolgáltatás?

A Díjnet alapszolgáltatása teljesen ingyenes: a Díjnetbe kapott e-számláidat 18 hónapig díjmentesen megőrizzük. Ezen kívül SzámlaPlusz szolgáltatásunkkal lehetőséged van a számlák további megőrzését kérni.

A Díjneten keresztüli fizetési módokat a Díjnet szintén ingyenesen nyújtja. A számlavezető banknak fizetendő esetleges díjakat az ügyfelek bankszámlacsomagjának kondíciói határozzák meg.

Regisztrálok a Díjnetbe!

Van a Díjnetnek mobilapplikációja?

Nem, a Díjnetnek jelenleg nincs mobilapplikációja, de okostelefonról is egyszerűen elérheted, ha a böngészőbe begépeled a www.dijnet.hu weboldal címet.

A Díjnet minden eszközről (asztali gép, mobil, tablet) egyaránt elérhető és kényelmesen használható, így e-számláidat bárhol, bármikor egyszerűen befizetheted.


Díjnet fiók regisztráció

Hogyan tudok Díjnet fiókot regisztrálni?

Ahhoz, hogy Díjnet fiókot regisztrálj, nincs más dolgod, mint a www.dijnet.hu oldalon, a jobb felső sarokban található CSATLAKOZZ gombra kattintani, majd megadni e-mail címedet és egy általad választott, tetszőleges jelszót.

Ezután egy aktiváló e-mailt küldünk az e-mail címedre. Az aktiváló e-mailben találsz egy linket, amire kattintva véglegesítened kell a regisztrációdat.

A Díjnet fiók regisztrációt ide kattintva is kezdeményezheted.

Ahhoz, hogy számláidat a Díjneten kezelhesd Díjnet fiókod létrehozása után még regisztrálnod szükséges a szolgáltatóidat. Ezt a Számlakibocsátók menüpontban teheted meg.

Regisztrálok a Díjnetbe!

Nem kaptam meg az aktiváló e-mailt. Miért?

Ha nem találod az aktiváló e-mailt, előfordulhat, hogy a levélszemét/spam/promóció mappába került.

Bizonyos, kevésbé elterjedt e-mail szolgáltatók esetén az is előfordulhat, hogy néhány perccel lassabban érkezik meg az aktiváló e-mail.

Ha mégsem találod a levelet, jelentkezz be a Díjnet fiók regisztráció során megadott e-mail címmel és jelszóval. A belépés után megjelenő oldalon kattints a „Nem kaptam aktiváló e-mailt” gombra.

Ha ezután sem érkezik meg e-mail fiókodba az aktiváló e-mail, írj az info@dijnet.hu e-mail címre és kollégáink szívesen segítenek.


Miért kell megadnom az irányítószámomat a Díjnet regisztráció során?

Irányítószámod megadására azért van szükség, mert szeretnénk megkönnyíteni számodra a számlakibocsátói regisztráció folyamatát. Irányítószámod megadása lehetővé teszi, hogy megmutassuk a fogyasztási helyeden elérhető szolgáltatók listáját.

Természetesen, ha más fogyasztási hely számláit is a Díjneten szeretnéd fizetni (pl.: nyaraló, nagyszülők háza stb.), azt függetlenül a megadott irányítószámodtól megteheted, a „Számlakibocsátók” menüpontban az „Új regisztráció” lapfülre kattintva.


A sajátom mellett más (pl.: nagyszüleim) számláit is kezelhetem a Díjneten?

Igen, a Díjneten több ingatlan számláit is kezelheted egyszerre. A számlakibocsátói regisztráció során ügyelj rá, hogy mindig megfelelő adatokat adj meg.

A számlakibocsátói regisztrációhoz általában egy hat hónapnál nem régebbi számla szükséges, regisztrációt az azon szereplő adatok megadásával tudod kezdeményezni.

Javasoljuk, hogy a későbbi beazonosíthatóság érdekében a számlakibocsátói regisztrációhoz adj meg megjelenítési nevet. Ez lehet az adott ingatlan címe, vagy bármilyen név, amiről könnyedén felismered (pl.: nagyi lakása vagy Zöld utca 16).

Szolgáltatót regisztrálok!

Új ingatlant vásároltam, mi a teendőm a Díjnet fiókommal?

A már meglévő Díjnet fiókodba be tudod regisztrálni az új ingatlanod számláit, emiatt nem kell új Díjnet fiókot létrehoznod.

A számlakibocsátói regisztrációhoz általában egy hat hónapnál nem régebbi számla szükséges, regisztrációt az azon szereplő adatok megadásával tudod kezdeményezni.

Javasoljuk, hogy a későbbi beazonosíthatóság érdekében a számlakibocsátói regisztrációhoz adj meg megjelenítési nevet. Ez lehet az adott ingatlan címe, vagy bármilyen név, amiről könnyedén felismered (pl.: nagyi lakása vagy Zöld utca 16).

Szolgáltatót regisztrálok!

Elfelejtettem a jelszavam, mit tegyek?

Amennyiben elfelejtetted a jelszavadat, ide kattintva igényelhetsz újat. Nincs más dolgod, mint megadni a fiókodhoz tartozó e-mail címedet, vagy bejelentkezési nevedet. Ezután a Díjnet fiókodhoz tartozó e-mail címedre küldünk egy linket, amire kattintva módosíthatod a jelszavadat.

Fontos! Amennyiben az e-mail címedhez több Díjnet fiók is tartozik, az új jelszó igényléséhez annak a Díjnet fióknak a bejelentkezési nevét kell megadnod, amelyiknek elfelejtetted a jelszavát.


E-számla

Ha e-számlára váltok, attól még papírszámlát is fogok kapni?

Nem, ha e-számlára váltasz, a szolgáltatód nem állít ki több papíralapú számlát és csekket sem a beregisztrált ügyfélazonosítóra. Az e-számla csak elektronikus formában elérhető.


Ügyintézésnél bemutathatom az e-számlát is?

Az e-számla adattartalmát tekintve megegyezik a papíralapú számlával, tehát minden tekintetben helyettesíti azt, ügyintézés során is elfogadják, azonban bemutatására csak online van lehetőség. Az e-számla csak elektronikus formában hiteles, így papíralapú számla egyidejű előállítására nincs lehetőség.

Az e-számla nyomtatott formában csak tájékoztató jellegű, így kinyomtatva igazolásként történő bemutatásra nem alkalmas. Az elektronikusan kibocsátott számlákat az adóhivatal is elektronikusan ellenőrzi.


Regisztráltam Díjnet fiókot, de nem látom a számláimat. Miért?

Ahhoz, hogy számláidat a Díjneten kezelhesd, először regisztrálnod kell a szolgáltatóidat. Ezt a Számlakibocsátók menüpontban egyszerűen, néhány adat megadásával megteheted. A számlakibocsátói regisztráció jóváhagyását követően kiállított számlák már e-számlaként Díjnet fiókodba érkeznek majd.

Szolgáltatót regisztrálok!

Miért nem látom a korábbi számláimat a Díjnetben?

A Díjnetben kezdeményezett és a szolgáltató által elfogadott regisztráció előtt kiállított számláidat nem tudod a Díjnetben kezelni. Sem a papírszámláid, sem a korábbi e-számláid nem jelennek meg a Díjnet fiókodban.

A Díjnet fiókodban csak a Díjnetben kezdeményezett és a szolgáltató által elfogadott regisztrációt követően kiállításra kerülő e-számláidat kezelheted, nincs lehetőség a regisztrációt megelőző időszak számláinak Díjnet fiókodban történő megjelenítésére.


Kapok értesítést, ha e-számlám érkezett?

Igen, a regisztráció során megadott e-mail címedre értesítést küldünk, ha új e-számlád érkezett. Az e-mailben található „Fizetés" gombra kattintva egyszerűen be is fizetheted a számlát bankkártyával (mentett és nem mentett bankkártya). Amennyiben a levél nem tartalmaz „Fizetés” gombot, a számla rendezett állapotú, fizetést nem igényel.


Hogyan tudom letölteni a Díjnetbe beérkezett e-számlámat?

A számlakeresés menüpontot választva keresd meg a letölteni kívánt számlát, majd kattints annak sorára, ezután pedig a „Letöltés” lapfülön található PDF ikonra.

Jó ha tudod! A papíralapú számlákhoz hasonlóan a PDF formátumú, elektronikus számla is állhat több oldalból.

Kipróbálom, belépek a Díjnetbe!

Hova fordulhatok, ha problémám van a számla tartalmával?

A számlád tartalmával kapcsolatban csak a szolgáltatód tud tájékoztatást adni, azonban a szolgáltatóddal a Díjneten keresztül is felveheted a kapcsolatot és jelezheted a problémát.

Ha egy adott számlával kapcsolatban szeretnél kérdést, észrevételt küldeni a szolgáltatódnak, azt az alábbi módon teheted meg:

  1. Lépj be Díjnet fiókodba.
  2. Kattints az adott számlára, majd az Észrevételek fülre.
  3. Add meg a neved és az üzenetet.

Ezt az üzenet automatikusan a szolgáltatóhoz érkezik, aki közvetlenül neked, a Díjnetbe regisztrált e-mail címedre fogja megküldeni a válaszát.


Céges számlákat is kezelhetek a Díjnetben?

Igen, a Díjnet elektronikus számlabemutatási szolgáltatásához magánszemélyek és gazdálkodó szervezet képviselőjeként eljáró személyek egyaránt csatlakozhatnak. Gazdálkodó szervezetek esetében egyes számlakibocsátók kérhetik a jogosultság igazolását.


Szolgáltatók

Itt találod a választ a Díjneten elérhető szolgáltatókkal és a számlakibocsátói regisztráció folyamatával kapcsolatos kérdéseidre.

Elérhető szolgáltatók

Milyen szolgáltatók számláit fizethetem a Díjneten?

A Díjnet rendszerben jelenleg az alábbi szolgáltatók (számlakibocsátók) érhetők el:

Allianz Hungária Zrt.
Bakonykarszt Zrt.
BARANYA-VÍZ Zrt.
BKM NONPROFIT Zrt.
Díjbeszedő Holding Zrt.
Direct One
DMRV Zrt.
DRV Zrt.
E.R.Ö.V. Víziközmű Zrt.
ENERGOCOOP Kft.
Érd és Térsége Csatornaszolgáltató Kft.
Érd és Térsége Víziközmű Kft.
ÉRV Zrt.
Északdunántúli Vízmű Zrt.
Fejérvíz Zrt.
Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.
GYŐR-SZOL Zrt.
Hódmezővásárhelyi Vagyonkezelő Zrt.
Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt.
KAVÍZ Kaposvári Víz- és Csatornamű Kft.
Magyar Telekom Nyrt.
MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.
Nyírségvíz Zrt.
NYÍRTÁVHŐ Kft.
PANNON-VÍZ Zrt.
Stabil-Téka Épület és Lakásfenntartó Kft.
Szegedi Vízmű Zrt.
SZÉPHŐ Székesfehérvári Épületfenntartó és Hőszolgáltató Zrt.
Tettye Forrásház Zrt.
Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.
TiszaSzolg 2004 Kft.
VKSZ Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.

Szolgáltatót regisztrálok!

Milyen jellegű szolgáltatók érhetők el a Díjneten?

A Díjneten megtalálhatók áram, gáz, víz-csatorna, távközlési (tv, internet, telefon), távhő, hulladékkezelési díj, bérleti díj, közös költség, biztosítás szolgáltatók is.

Budapesti és vidéki szolgáltatók számláit egyaránt kezelheted a Díjneten.

Szolgáltatót regisztrálok!

Honnan tudhatom, hogy mely szolgáltatók számláit kezelhetem a Díjneten?

A Díjnetbe belépve, a Számlakibocsátók menüpontban megtalálod az összes elérhető szolgáltatót, ráadásul kategóriák, valamint irányítószám szerint szűrhetsz is közöttük.

Megnézem az elérhető szolgáltatóimat!

Nem tudom, hogy a szolgáltatóm elérhető-e a Díjneten. Hol tájékozódhatok?

A Díjneten elérhető szolgáltatókra többféleképpen is szűrhetsz.

Kiválaszthatod a szolgáltatás típusát, így szűrni tudsz egy adott kategóriába tartozó szolgáltatókra. Áram, bérleti díj, biztosítás, gáz, hulladékkezelés, közös költség, távfelügyelet, távhő, valamint tv, net, telefon és víz- csatorna számláidat is kezelheted a Díjneten.

Az irányítószám mezőben megadhatod annak a fogyasztási helynek az irányítószámát, amelynek számláit a Díjneten szeretnéd kezelni.

Megnézem az elérhető szolgáltatóimat!

Az irányítószámom alapján elérhető számomra az MVM Next, mégis elutasították a regisztrációmat. Miért?

Ha az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. számláit szeretted volna regisztrálni, de már korábban is e-számlát kaptál a szolgáltató felületén akkor először le kell mondanod az MVM Next által kiállított e-számlát a szolgáltatónál, hogy azt a továbbiakban a Díjneten igényelhess e-számlát.

Az MVM Next áram szolgáltatása az alábbi esetekben nem elérhető a Díjneten:

2021. szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-hez kerülő, addig az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt., valamint 2024. június 30-ig az E.ON Áramszolgáltató Kft. által ellátott, egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználóknak egyelőre nincs lehetőségük áramszámláikat a Díjnet fiókjukban kezelni.


Nem találom a szolgáltatómat a Díjneten. Hol tudom jelezni?

A Díjnet számára kiemelten fontos ügyfeleink igényeinek kiszolgálása, ezért folyamatosan dolgozunk az elérhető szolgáltatók körének bővítésén is.

Ha nem találod a szolgáltatódat a Díjneten, javasoljuk, hogy jelezd igényedet a szolgáltatód felé.


Számlakibocsátói regisztráció

Hogyan tudom regisztrálni a szolgáltatóimat? Mi kell a számlakibocsátói regisztrációhoz?

A Díjnetbe belépve, a Számlakibocsátók menüpontban válaszd ki azt a szolgáltatót, amelyet regisztrálni szeretnél.

A regisztrációhoz egy hat hónapnál nem régebbi számlára lesz szükséged.

Ezután nincs más dolgod, mint megadni néhány egyszerű adatot a számláról. A regisztrációs kérelmedet továbbítjuk a szolgáltató felé, aki ellenőrzi az általad megadott adatokat. Ha jó adatokat adtál meg, akkor jóváhagyja a regisztrációs igényedet.

Erről a Díjnetben regisztrált e-mail címedre értesítést küldünk. Ezután az adott szolgáltató által kiállított e-számláid a Díjnetbe fognak érkezni.

Regisztrálom a szolgáltatóimat!

Nem találom a regisztrációhoz szükséges adatokat a számlán. Mit tegyek?

A regisztráció során megadandó adatok mellett található zöld „i” betűre kattintva segítséget kapsz azzal kapcsolatban, hogy pontosan hol találod a szükséges adatot a számlán.

A regisztráció során megadott adatokat a számlakibocsátó ellenőrzi, ezért szükség esetén adategyeztetés céljából kérjük, fordulj a szolgáltatódhoz.


Értesítést kaptam, hogy a szolgáltató visszautasította a regisztrációmat. Miért?

Ha a szolgáltató nem fogadta el a regisztrációs kérelmedet, javasoljuk, hogy ellenőrizd a megadott adatok helyességét.

Fontos, hogy ha más ingatlanjának (pl. nagyszülők háza) számláit szeretnéd a Díjneten kezelni, akkor a számlakibocsátói regisztráció soránazt a nevet add meg, ami a számlán is szerepel, tehát a szerződő fél nevét.

Ha az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. számlakibocsátót szeretted volna regisztrálni, de már korábban is e-számlát kaptál a szolgáltató felületén, akkor először le kell mondanod az MVM Next által kiállított e-számlát a szolgáltatónál, hogy azt a továbbiakban a Díjneten igényelhesd.

Az MVM Next áram szolgáltatása az alábbi esetekben nem elérhető a Díjneten:

2021. szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-hez kerülő, addig az ELMŰ-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt., valamint 2024. június 30-ig az E.ON Áramszolgáltató Kft. által ellátott, egyetemes szolgáltatásra jogosult felhasználóknak egyelőre nincs lehetőségük áramszámláikat a Díjnet fiókjukban kezelni.


Miért nem látom a korábbi számláimat a Díjnetben?

A Díjnetben kezdeményezett és a szolgáltató által elfogadott regisztráció előtt kiállított számláidat nem tudod a Díjnetben kezelni. Sem a papírszámláid, sem a korábbi e-számláid nem jelennek meg a Díjnet fiókodban.

A Díjnet fiókodban csak a Díjnetben kezdeményezett és a szolgáltató által elfogadott regisztrációt követően kiállításra kerülő e-számláidat kezelheted, nincs lehetőség a regisztrációt megelőző időszak számláinak Díjnet fiókodban történő megjelenítésére.


A jelenleg a Telekom felületén kapott számláimat hogyan kezelhetem a Díjneten?

A Telekom esetében mindkét felületre kérheted egyszerre a számláidat.

Fontos, hogy ha nem a Díjneten keresztül fizeted be a számlát, akkor a Díjnet fiókodban az adott, már befizetett számlát a a számla sorára, majd a „Rendezettnek jelölöm” gombra kattintva tudod befizetettként megjelölni. Ezt követően a számlát a továbbiakban a „Számlakeresés" menüpontban találod „Rendezettnek jelölt” státusszal. .

Regisztrálom a Telekom számlámat!

Nem kaptam visszajelzést a számlakibocsátói regisztrációm elfogadásáról?

A regisztrációt a szolgáltatód ellenőrzi és hagyja jóvá, amely általában pár nap, de esetenként hosszabb időt, akár néhány hetet is igénybe vehet, ezért türelmedet kérjük.

A jóváhagyással kapcsolatban a szolgáltatótól tudsz információt kérni. A regisztráció jóváhagyása után a megadott e-mail címedre értesítést küldünk.


Nem kaptam visszajelzést a számlakibocsátói regisztrációm törléséről?

A regisztráció törlését a szolgáltatód ellenőrzi és hagyja jóvá, ami esetenként hosszabb időt is igénybe vehet. A regisztráció törlésének jóváhagyásáról a Díjnetben megadott e-mail címedre értesítést küldünk.


Számlafizetés

Ha kérdésed van a számlafizetéssel vagy a Díjneten elérhető fizetési módokkal kapcsolatban, az alábbiakban megtalálod a választ.

Fizetési módok

Hogyan fizethetem be a Díjnetbe beérkezett e-számlákat?

A Díjnetbe beérkezett e-számláidat többféle kényelmes fizetési móddal kiegyenlítheted:

  • Díjnet fiókodból bankkártyával (mentett vagy nem mentett bankkártyával),
  • a Díjnet által küldött számlaértesítőben található gombra kattintva (mentett vagy nem mentett bankkártyával),
  • iCsekk mobilalkalmazással,
  • internetbankon keresztül (a CIB bank ügyfeleként),
  • csoportos beszedéssel,
  • egyedi átutalással.

Díjnet fiókodba belépve, bankkártyával akár az összes e-számládat befizetheted egyszerre, egyidőben (kosárfizetés).

Kipróbálom, belépek a Díjnetbe!

Mi az a kosárfizetés?

A kosárfizetés funkcióval lehetőséget biztosítunk, hogy a Díjnet fiókodban bemutatott, fizetésre váró e-számláidat egyszerre, egy időben fizethesd be.

A sikeres fizetést követően e-mailt küldünk, amely részletesen tartalmazza, hogy egy fizetés alkalmával melyik számláidat fizetted be.

Kipróbálom, belépek a Díjnetbe!

Hogyan tudom elmenteni a bankkártyámat?

Bankkártyádat elmentheted:

  • valamely e-számlád bankkártyás fizetési folyamata során, vagy
  • a Díjnet fiókodba belépve, a Fizetési módok menüpontban a Bankkártya mentése fülre kattintva. Ebben az esetben a kártya érvényesítéséhez a pénzforgalmi szolgáltató a bankszámládat 100 forinttal terheli, de az összeg néhány percen belül jóváírásra kerül.
Elmentem a bankkártyámat

Miért jó, ha elmentem a bankkártyámat?

A bankkártya mentése biztonságos: hiszen a bankkártya adatait minden esetben a pénzforgalmi szolgáltató (OTP Mobil Kft. – SimplePay) tárolja el, a Díjnet a mentett bankkártyaadatokhoz nem fér hozzá.

Mentett bankkártyával gyorsabb a fizetés: a következő számlafizetésnél nem kell megadnod bankkártyaadataidat, így a fizetés egyszerűbb lesz.

A mentett bankkártyák kezelése egyszerű: néhány kattintással átnevezheted vagy törölheted Díjnet fiókodból a mentett bankkártyáidat.

Elmentem a bankkártyámat

Hogyan fizethetek az iCsekk mobilappon keresztül?

A Díjnet fiókodban bemutatott e-számláidat akár az iCsekk mobilappon keresztül is könnyedén befizetheted. Ehhez első lépésként az iCsekk appban meg kell adnod a Díjnet belépési adataidat, hogy iCsekk fiókodat és Díjnet fiókodat összekösd.

Ezután Díjnet fiókodban a Felhasználó adatai menüpontban, a Beállítások lapfülre kattintva beállíthatod, hogy mely számláid kerüljenek leküldésre az iCsekk appba. Ezt követően a számlafizetéshez elég az iCsekk applikációba belépned, ahol bankkártyáddal kiegyenlítheted azt.

Dönthetsz úgy, hogy csak egy bizonyos szolgáltatótól érkező számláidat szeretnéd az applikáción keresztül fizetni, de beállíthatod azt is, hogy az összes számlád automatikusan továbbításra kerüljön az iCsekk appba.

Ha nem szeretnéd, hogy a számláid automatikusan továbbításra kerüljenek, akkor kattints a fizetni kívánt számlára, így csak a kiválasztott számla kerül továbbításra.

Ha szeretnél többet megtudni az iCsekk applikációról, ide kattintva hasznos információkat találsz.

Megnézem a Díjnetben

Hogyan fizethetek internetbankból?

Ez a funkció jelenleg csak a CIB bank ügyfelei számára elérhető!

Amennyiben a CIB bank ügyfele vagy, a Díjneten bemutatott számláidat akár közvetlenül internetbankodból is könnyedén befizetheted.

  • Ehhez első lépésként kattints egy fizetendő számládra, majd a Fizetési módok legördülőben válaszd ki az internetbankot.
  • Ezután kattints a CIB bank logójára, hogy kezdeményezhesd az internetbank fizetési mód regisztrációját.
  • Utolsó lépésként aktiválnod kell regisztrációdat a CIB bank felületén. A CIB Bank mobilalkalmazásba vagy az online felületre belépve, a "Megbízások/Díjnet" menüpontban, a "Díjnet profil hozzáadása" gombra kattintva add meg a Díjneten kezdeményezett regisztráció során kapott azonosítót. Ezt a bank automatikusan visszaküldi a Díjnet rendszerének azonosítás céljából. Ha a Díjnet azonosítót helyesen adod meg, a regisztráció aktívvá válik mindkét felületen.

Ezután Díjnet fiókodban a Felhasználó adatai menüpontban, a Beállítások lapfülre kattintva beállíthatod, hogy mely számláid kerüljenek leküldésre a CIB internetbankba.

Dönthetsz úgy, hogy csak egy bizonyos szolgáltatótól érkező számláidat szeretnéd internetbankon keresztül fizetni, de beállíthatod azt is, hogy az összes számlád automatikusan továbbításra kerüljön a CIB internetbankodba.

Ha nem szeretnéd, hogy a számláid automatikusan továbbításra kerüljenek, akkor kattints a fizetni kívánt számlára, így csak a kiválasztott számla kerül továbbításra.

Beállítom a CIB internetbanki fizetést

Hogyan tudom beállítani, hogy melyik számlámat, milyen fizetési móddal szeretném befizetni?

A Felhasználó adatai menüpontban, a Beállítások lapfülre kattintva beállíthatod, hogy mely számláid kerüljenek leküldésre az iCsekk mobilappba, vagy a CIB internetbankba.

Dönthetsz úgy, hogy csak egy bizonyos szolgáltatótól érkező számláidat szeretnéd internetbankon keresztül fizetni, de beállíthatod azt is, hogy az összes számlád automatikusan továbbításra kerüljön az iCsekk mobilappba, vagy a CIB internetbankodba.

Ha nem szeretnéd, hogy a számláid automatikusan továbbításra kerüljenek, akkor kattints a fizetni kívánt számlára, így csak a kiválasztott számla kerül továbbításra.


Hogyan tudom megszüntetni a számláimnál beállított automatikus átirányítást?

A Felhasználó adatai menüpontban, a Beállítások lapfülre kattintva tudod az átirányítást a „Nincs” lehetőséget választva megszüntetni az összes számla tekintetében, illetve számlakibocsátóként egyaránt.

Ha egy adott számlát szeretnél visszahívni a Díjnet fiókodba, azt a CIB internetbank felületén vagy az iCsekk applikációban tudod megtenni.


Egyedi utalással szeretnék fizetni, hogyan tudom ezt megtenni?

Kattints a fizetendő számlára, majd a Fizetési módok legördülő mezőben válaszd ki az „Egyedi banki utaláshoz szükséges adatok” lehetőséget.

Ezután megjelennek az utaláshoz szükséges adatok. Ügyelj rá, hogy az utaláskor a megfelelő adatokat add meg, hogy a befizetésed biztosan a megfelelő számlakibocsátóhoz érkezzen! Egy szolgáltató több bakszámlaszámot is használhat, amely eltérhet a számlán megjelenőtől.

Fontos! Az e-számlák fizetendő összegét ne a Díjnet bankszámlaszámára utald, mert azt nem áll módunkban továbbítani, ezek minden esetben visszautalásra kerülnek az utalást kezdeményező részére.


Értesítések

Hogyan tudom meg, hogy új e-számlám érkezett?

A regisztráció során megadott e-mail címedre értesítést küldünk, ha új e-számlád érkezett. Az e-mailben található „Fizetés” gombra kattintva egyszerűen be is fizetheted a számlát bankkártyával (mentett és nem mentett bankkártya). Amennyiben a levél nem tartalmaz „Fizetés” gombot, a számla rendezett állapotú, fizetést nem igényel.


Honnan tudhatom, hogy sikeresen kifizettem a számlám?

A bankkártyás fizetési folyamat végén, a Díjnet felületén tájékoztatást kapsz, hogy a fizetés sikeres volt. Emellett a regisztrált e-mail címeden e-mailben is tájékoztatunk a sikeres fizetésről.

iCsekk mobilapplikációval történő fizetés esetén az iCsekk applikációban regisztrált e-mail címedre kapod meg a tájékoztatást a sikeres fizetésről.

Internetbanki fizetés esetén az internetbank felületén kaphatsz tájékoztatást.

Egyedi utalás és csoportos beszedési megbízás esetén a Díjnet nem küld értesítést, ezeknél a fizetési módoknál a sikeres tranzakcióról a banki beállításaidtól függően a bankod küldhet értesítést.

A számla fizetésének tényét minden esetben a bankszámlakivonat igazolja.


Mit tegyek, ha nem kapok értesítést a számla érkezéséről?

Előfordulhat, hogy a számla érkezéséről szóló tájékoztatásunk véletlenül a levélszemét/spam mappába került, ezt e-mail fiókodban tudod ellenőrizni.

Ha továbbra sem találod az értesítést, javasoljuk, hogy lépj be Díjnet fiókodba és a „Felhasználó adatai” menüpontban ellenőrizd, hogy megfelelő e-mail cím van Díjnet fiókodban megadva.

Amennyiben az értesítőt nem találod a spam mappában, és meggyőződtél arról, hogy a Díjnet fiókodhoz regisztrált e-mail címed is helyes, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az info@dijnet.hu e-mail címen.


Mit tegyek, ha nem kapok értesítést a számla fizetéséről?

A sikeres és sikertelen fizetésről szóló üzenetek automatikusan kerülnek megküldésre a SimplePay visszajelzése alapján, amely akár 5-10 percet is igénybe vehet.

Ha egymás után egy sikertelen és egy sikeres fizetés is történt, előfordulhat, hogy előbb érkezik meg a sikeres tranzakcióról szóló értesítés, majd ezt egy sikertelen követi.

Ebben az esetben javasoljuk, hogy győződj meg róla, hogy a Díjnet felületén a számla státusza „Fizetve” legyen, mert ez azt jelenti, hogy a fizetés sikeres volt. Sikeres tranzakció után nem kezdeményezhető újabb fizetés ugyanarra a számlára.


Miért kapok fizetési emlékeztetőt, ha már befizettem a számlámat?

A fizetési emlékeztető, illetve fizetési felszólító üzenetek abban az esetben kerülnek megküldésre, ha rendszerünk nyilvántartása alapján az érintett számla állapota "Rendezetlen".

Amennyiben a Díjneten kívül fizetted be a számlát (pl.: átutalással), fontos, hogy jelöld rendezettnek a Díjnet felületén (az adott számla sorára kattintva, a „Fizetés” lapfülön).

Ha ezt nem tetted meg és a számlakibocsátó sem adott át egyenleget, a számla „Rendezetlen” státuszú marad, ezért a fizetési emlékeztető a fizetési határidő lejárta előtt 2 nappal, a fizetési felszólító pedig a fizetési határidő lejárta után 10 nappal automatikusan megküldésre kerül a Díjnet rendszerben regisztrált e-mail címedre.


Általános kérdések, fizetési problémák

Mikor érkezik meg a Díjneten keresztüli befizetés összege a szolgáltatóhoz?

Változó, ez néhány napot is igénybe vehet, mert a Díjnet rendszeréből kezdeményezett, sikeres bankkártyás fizetés esetén a számla státusza, vagy a folyószámla egyenleg nem módosul azonnal a szolgáltató rendszerében.

Ennek oka, hogy az Általános Szerződési Feltételeinkben meghatározottak szerint a Díjnet Zrt. a pénzforgalmi szolgáltató elszámolását követő három munkanapon belül köteles továbbítani a befizetés összegét a szolgáltató részére.

A befizetés összegét azt követően továbbítjuk a szolgáltató részére, amikor azt a pénzforgalmi szolgáltató vagy a bank elszámolta a Díjnet felé.


Mennyi idő múlva látszik a Díjnet rendszerében, hogy a számlámat kiegyenlítettem?

A Díjneten történő bankkártyás fizetés, valamint az internetbanki fizetés (CIB internetbank) esetén sikeres fizetés után a számla állapota azonnal “Fizetve” állapotra módosul. Ha a szolgáltató elkönyvelte az összeget, értesíti a Díjnetet és a számla státusza „Rendezett” lesz (ez nagyjából 3-4 munkanap).

Egyedi utaláskor és csoportos beszedés esetén, a banki utalás átfutási ideje miatt általában egy-két munkanap is eltelhet, amíg a számla ellenértéke megjelenik a szolgáltató rendszerében, majd a szolgáltatótól kapott információ szerint változik a számla státusza rendezettre.

A számla egyenlege mindig a szolgáltatótól a Díjnethez érkező értesítést követően változik meg.


*FONTOS KIVÉTELEK

Az Allianz Zrt., a DRV Zrt., az Érd és Térsége Csatornaszolgáltató Kft., az E.R.Ö.V. Víziközmű Zrt., az FCSM Zrt. (kivéve a Díjbeszedő Holding Zrt. által faktorált FCSM Zrt. számlák esetén), a GYŐR-SZOL Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a Nyírtávhő Kft. a PANNON-VÍZ Zrt., a Tettye Forrásház Zrt. és a TiszaSzolg 2004 Kft. nem ad át adatot a számlák egyenlegére vonatkozóan, így azok egyenlege a Díjnet rendszerben a kiegyenlítést követően sem változik!

Ezen szolgáltatók számláit manuálisan fizetettre állíthatod az adott számla részleteinél található „Rendezettnek jelölöm” gombra kattintva. Ezt követően a számlát a Számlakeresés menüpontban találod majd.

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a földgáz számlák egyenlegére vonatkozó adatokat a következő aktuális számla Díjnetben történő bemutatásával egyidejűleg adja át.


Hogyan tudom jelölni, ha befizettem a számlát, de nem a Díjneten keresztül?

Ha nem a Díjneten keresztül fizetted be a számlát, a számla részleteinél található „Rendezettnek jelölöm” gombra kattintva jelezheted azt. Ezt követően a számlát a Számlakeresés menüpontban találod majd.

Fontos! A rendezettnek jelölt státusz nem igazolja, hogy a számla valóban kifizetésre került.


Mit jelent az, ha rendezettnek jelölök egy számlát?

Így tudod jelölni, ha számládat befizetted, de nem a Díjnet rendszerén keresztül, így a későbbiekben láthatod, hogy az adott számlával nem kell foglalkoznod, azt már kifizetted.

Fontos! A rendezettnek jelölt státusz nem igazolja, hogy a számla valóban kifizetésre került.

A rendezettnek jelölt számlát nem tudod visszaállítani fizetendő státuszúra, de bankkártyával befizetheted. Ezt a Számlakeresés menüpontban, a számla sorában található „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva tudod megtenni, a megszokott módon mentett vagy nem mentett bankkártyáddal.


Hogyan tudom igazolni, hogy kifizettem a számlát?

Mivel a Díjneten történő számlafizetés minden esetben elektronikusan, bankon keresztül történik, ezért a számla kiegyenlítését a bankszámlakivonatoddal tudod igazolni a szolgáltatód felé.


Befizettem a számlát, de „Fizetés alatt” státuszba került. Miért?

Előfordulhat, hogy a pénzforgalmi szolgáltatótól (Simple Pay) nem érkezik azonnal visszajelzés a sikeres vagy sikertelen fizetésről, esetleg a fizetési folyamat technikai probléma miatt megszakad. Ebben az esetben a számla állapota néhány percig „Fizetés alatt” lesz.

Amint a pénzforgalmi szolgáltatótól (Simple Pay) megérkezik a Díjnet felé a jelzés, a számla állapota a sikeres fizetés esetén fizetve, sikertelen fizetés esetén rendezetlenre változik.


Mi történik, ha a Díjnetbe érkezett számlám túlfizetést mutat?

A túlfizetés kezelésével kapcsolatban, kérjük, fordulj a szolgáltatódhoz.


A Díjbeszedő Holding által kiállított számlámat nem tudom befizetni, mert „beszedés alatt” vagy „ismételt beszedés” a státusza. Miért?

Amennyiben a Díjbeszedő Holding által kiállított számla „beszedés alatt” státuszban van, a Díjnet rendszerben nem tudod befizetni azt. Ha a csoportos beszedés sikertelen, akkor a számla „ismételt beszedés” státuszba kerül, amikor szintén nem fizethető a Díjnetben. Ekkor a Díjbeszedő Holding ismét megkísérli levonni az összeget.

Ha a csoportos beszedés ekkor is sikertelen lesz, a számlát már befizetheted Díjneten keresztül.


Csoportos beszedés van beállítva a Díjbeszedő Holding által kiállított számlámhoz, de most másképp szeretném befizetni, mit tegyek?

Amíg a Díjbeszedő Holding által kiállított számlád státusza „beszedésre vár” lehetőséged van a csoportos beszedés letiltására, illetve a számla befizetésére. Ezt az adott számlára kattintva, a számla részleteknél található „Beszedés tiltása” gombra kattintva tudod megtenni. Ebben az esetben a Díjbeszedő Holding nem kísérli meg a számla összegének csoportos beszedést.

Fontos! A csoportos beszedés tiltása csak az aktuális számlára vonatkozik. A csoportos beszedési megbízás megszüntetését a bankodnál tudod kezdeményezni.

Amennyiben a Díjbeszedő Holding által kiállított számla „beszedés alatt” státuszban van, a Díjnet rendszerben nem tudod befizetni azt. Ha a csoportos beszedés sikertelen, akkor a számla „ismételt beszedés” státuszba kerül, amikor szintén nem fizethető a Díjnetben. Ekkor a Díjbeszedő Holding ismét megkísérli levonni az összeget.

Ha a csoportos beszedés ekkor is sikertelen lesz, a számlát befizetheted Díjneten keresztül.


Adományozás

A Díjneten az e-számlák kezelése mellett adományozhatnak is regisztrált ügyfeleink. Ha szeretnél többet megtudni a Díjneten történő adományozásról, az alábbiakban hasznos információkat olvashatsz.

Hogyan tudok adományozni a Díjneten?

A Díjneten egyszerűen adományozhatsz a Díjnethez csatlakozott alapítványok és jótékonysági szervezetek számára. Ehhez nincs más dolgod, mint regisztrálni a Díjnetbe, majd az Adományozás menüpontban kiválasztani, hogy mely alapítványnak vagy jótékonysági szervezetnek szeretnél segíteni.

Az alapítványok, illetve jótékonysági szervezetek logójára kattintva megadhatod az adományod összegét, amit azonnal ki is egyenlíthetsz bankkártyáddal.

Segíteni szeretnék, adományozok!

Miért jó, ha a Díjneten keresztül adományozok?

A Díjnet számára kiemelten fontos az adományozás során a biztonság és az átláthatóság, ezért az adományozás lehetősége a Díjnet és az Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testülete együttműködésében valósul meg.

A Testület az adományozói bizalom erősítésén dolgozik, és e célból készült el az Adománygyűjtő Szervezetek Etikai Kódexe, melyet az ezt elfogadó szervezetek magukra nézve kötelezőnek fogadnak el. Az Etikai Kódex fő sarokpontjai a hitelesség, törvényesség, átláthatóság és nyilvánosság.

Bővebb információkat a Testületről, illetve az etikai kódexről itt találsz.

Segíteni szeretnék, adományozok!

Milyen alapítványoknak adományozhatok a Díjneten?

A Díjneten jelenleg az alábbi alapítványok és jótékonysági szervezetek számára tudsz adományozni:

Alapítvány a Budapesti Állatkertért

Alternatíva Alapítvány

Amnesty International Magyarország

Autistic Art Közhasznú Alapítvány az Autista Lakóotthonokért

Bagázs Közhasznú Egyesület

Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola

Bátor Tábor Alapítvány

Civil Kollégium Alapítvány

Csodalámpa Alapítvány

Egy Sima Egy Fordított / Egyesület az Inklúzióért

Első Nyúlmentő Alapítvány

Északi Támpont Közhasznú Egyesület

Felelős Gasztrohős Alapítvány

Gyökerek és Szárnyak Alapítvány

Habitat for Humanity Magyarország

Hangya közösség Alapítvány

HAT Alapítvány

Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

Hősök Tere Alapítvány

Igazgyöngy Alapítvány

InDaHouse Hungary Egyesület

KórházSuli Alapítvány

Leukémiás Gyermekekért Alapítvány

Magyar Élelmiszerbank Egyesület

Magyar Hospice Alapítvány

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület

Magyar Tengerimalac-védő Egyesület

Mindent a tudásért és a tehetségért Alapítvány

Nevetnikék Alapítvány

Noé Állatotthon Alapítvány

Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány

Önkéntes Központ Alapítvány

Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány

Sádt Győző Alapítvány

Semmelweis Egyetem alapítvány

SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa

Summa Artium

Társaság a Szabadságjogokért

Transparency International Magyarország

Unicef Magyar Bizottság Alapítvány

Vigyél Haza Alapítvány

Világszép Alapítvány

WWF Magyaroroszág Alapítvány

Segíteni szeretnék, adományozok!

Egyéb

Ha a többi kategóriában nem találtál választ a kérdésedre, akkor se aggódj, az alábbiakban még több hasznos információt találsz többek közt a mérőállás diktálásával és az adatvédelemmel kapcsolatban is.

Mérőállás diktálása

Milyen mérőállásokat tudok a Díjneten bejelenteni és hogyan?

Jelenleg a Díjbeszedő Holding Zrt. által számlázott mellékvízmérőkre tudsz mérőállást bejelenteni. Ez a szolgáltatás a Díjnet fiókba történő bejelentkezést követően a “Mérőállás bejelentés” menüpontból érhető el.

A mérőállások első alkalommal történő bejelentésekor rögzítened kell a fizetőazonosítód, melyet a Díjbeszedő Holding Zrt. által kiállított számlán találsz. Ha az azonosítót jól adtad meg, és diktálási időszakod van, akkor azonnal rögzítheted aktuális mérőállásodat.

A további mérőállás bejelentések alkalmával már nem kell újra megadnod a fizetőazonosítód, csak ki kell választanod azt a mérőt, amelyre vonatkozóan diktálni szeretnél.


Lecserélték a vízórákat, megváltozott a gyári számuk. Hogyan jelenthetem be az új mérők állását?

Mellékvízmérők cseréje esetén az újonnan felszerelt mellékvízmérők gyári száma - a Díjbeszedő Holding Zrt. nyilvántartásában történő átvezetést követően - automatikusan módosul a Díjnet rendszerben.

Amennyiben az új mérők adatai a mérőcserét követő 2 hónap múlva sem jelennek meg a Díjneten, a csere feldolgozásának ellenőrzése érdekében vedd fel a kapcsolatot a Díjbeszedő Holding ügyfélszolgálatával a 414-5000 telefonszámon vagy a doku@dbrt.hu e-mail címen.


Tudok mérőállást bejelenteni, ha lejárt a mellékvízmérőm hitelessége?

A Díjbeszedő Holding Zrt. tájékoztatása szerint lejárt hitelességű mellékvízmérőkre nem számolható el leolvasás alapú fogyasztás.

Ennek oka, hogy az 58/2013. (II. 27.) Korm. rendelet 2015. december 10-i módosítása értelmében, amennyiben a fogyasztó nem gondoskodik határidőre a mellékvízmérő hitelesítéséről vagy cseréjéről, a Fővárosi Vízművek Zrt.-vel kötött mellékszolgáltatási szerződés megszűnik. Figyelembe véve a jogszabályi hivatkozást, valamint a Fővárosi Vízművek Zrt. Üzletszabályzatát, már akár egyetlen lejárt hitelességű mérő esetén sem történhet diktálás alapján a fogyasztás elszámolása (a felhasználási hely egyik mellékvízmérőjére sem).

Amennyiben az általad jelzett - fizetőazonosítóhoz tartozó - címen van legalább egy lejárt hitelességű mellékvízmérő, abban az esetben a fogyasztási helyen lévő összes mérőre vonatkozóan érvényes a mérőállás rögzítésének tilalma/korlátozása.

A fentiekre tekintettel a Díjnetben a lejárt hitelességű mellékvízmérő(k) megjelenítésére, és a mérőállás(ok) rögzítésére nincs lehetőség. Mérőállás leadására a diktálási időszakon belül csak akkor van lehetőséged, ha nincs lejárt hitelességű mellékvízmérőd.

Mellékvízmérő cseréjével kapcsolatban a Fővárosi Vízművek Zrt. elérhetőségein tájékozódhatsz.


Honnan tudhatom, mikor van diktálási időszakom?

A szolgáltató által megadott/megjelölt diktálási időszak minden számlán feltüntetésre kerül. A Díjbeszedő Holding Zrt. az alábbi - kibővített - diktálási időszakban tudja fogadni a beküldött mérőállásokat:

  • Amennyiben az - ivóvízdíj számlát tartalmazó - terhelési összesítőd keltezése a hó első napjára esik, úgy a következő hónap 1-jétől 15-ig,
  • ha a terhelési összesítő keltezése 15-e, akkor a következő hónap közepétől annak utolsó napjáig tudjuk fogadni a mérőállásokat.

Fontos! A Díjneten kizárólag a Díjbeszedő Holding Zrt. által számlázott mellékvízmérők adatait tudod rögzíteni.


Adathalászat

Mi az adathalászat?

Az adathalászat az, amikor egy internetes csaló oldal egy jól ismert cég hivatalos oldalának láttatja magát, és megpróbál különböző személyes adatokat, például azonosítót, jelszót, bankkártyaszámot illetéktelenül megszerezni.

Az ilyen típusú levelekben elhelyezett link az adott cég – például a Díjnet - weboldalához megtévesztésig hasonló oldalra vezet, a fizetés indítására megadott link pedig a csalók fizetési felületére visz át, ami szintén megtévesztésig hasonlít a bank fizetési felületére.

Ez azért veszélyes, mert a hamis felületen megadott adatokat a csalók könnyen ellophatják és visszaélhetnek vele.


Gyanús e-mailt kaptam a Díjnet nevében, mit tegyek?

Ha adathalász-gyanús e-mailt kaptál, fontos, hogy semmiképp se kattints a levélben található linkre.

Ahhoz, hogy megbizonyosodhass az e-mail megbízhatóságáról, javasoljuk, hogy küldj képernyőfotót a csalónak tűnő e-mailről az info@dijnet.hu e-mail címre, illetve írd meg nekünk, hogy milyen e-mail címről kaptad a gyanús levelet.


Honnan ismerhetem fel az adathalász e-mailt?

Az adathalász e-maileket több gyanús jelről is megismerheted. Ha az alábbi pontok valamelyike igaz az e-mailre, előfordulhat, hogy adathalászatról van szó.

  1. Ha az e-mailben hiányoznak az ékezetek vagy magyartalan kifejezéseket látsz.
  2. Ha az e-mailben nem megfelelő adatok szerepelnek (pl.: nem megfelelő név).
  3. Ha a számla összege feltűnően eltér a megszokottól (pl. túlzottan alacsony vagy magas a számlázott összeg).
  4. Ha az e-mailben elkérik a bankkártyaadataidat. A Díjnet soha nem kér e-mailben bankkártyaadatokat! Azokat csak a fizetés során, a pénzforgalmi szolgáltató (Simple Pay) oldalán kell megadni.
  5. Ha a levélben található link, vagy belépési URL nem https://dijnet.hu/ -val kezdődik.

Miért kaptam adathalász e-mailt?

A Díjneten többszintű védelmi rendszer szolgálja adataid biztonságát, így biztos lehetsz benne, hogy nem a Díjnetből szivárogtak ki adataid.

A csalók sokszor más, külső helyekről gyűjtenek elérhetőséget, így akár olyan személy is kaphat a Díjnet nevében küldött e-mailnek álcázott üzenetet, aki valójában nem a Díjnet ügyfele.


Ügyfélszolgálat, panaszkezelés

Hova fordulhatok, ha problémám van a számla tartalmával?

A számlád tartalmával kapcsolatban csak a szolgáltatód tud tájékoztatást adni, azonban a szolgáltatóddal a Díjneten keresztül is felveheted a kapcsolatot és jelezheted a problémát.

Ha egy adott számlával kapcsolatban szeretnél kérdést, észrevételt küldeni a szolgáltatódnak, azt az alábbi módon teheted meg:

  1. Lépj be Díjnet fiókodba.
  2. Kattints az adott számlára, majd az Észrevételek fülre.
  3. Add meg a neved és az üzenetet.

Ezt az üzenet automatikusan a szolgáltatóhoz érkezik, aki közvetlenül neked, a Díjnetbe regisztrált e-mail címedre fogja megküldeni a válaszát.


Hova fordulhatok segítségért, ha valamilyen problémám van a Díjnet rendszerrel kapcsolatban?

Ha a Díjnet rendszerrel kapcsolatban ütköztél problémába, vagy javaslatot szeretnél küldeni nekünk, akkor a Díjnet fiókodba belépve, az Észrevételek, reklamáció fülre kattintva megteheted.

Ezen kívül az info@dijnet.hu e-mail címen is elérheted ügyfélszolgálatunkat, ahol kollégáink szívesen segítenek.


Hogyan tudom megszűntetni, hogy a szolgáltató számlái a Díjnetben kerüljenek bemutatásra?

Ha mostantól nem a Díjnetbe szeretnéd kapni a számláidat, először kezdeményezned kell a számlakibocsátói regisztrációd megszüntetését, hogy a szolgáltatód megváltoztathassa rendszerében a számlázási módodat.

  1. Lépj be Díjnet fiókodba,
  2. a “Számlakibocsátói regisztráció” menüpontban kattints a “Korábbi regisztrációk” füleslapra, majd
  3. az itt található “Törlés kezdeményezése” gombra kattintva tudod kezdeményezni a számlakibocsátói regisztráció megszüntetését.

A számlakibocsátói regisztráció törlése után a korábban a Díjneten bemutatott számláidat továbbra is megtalálod a Díjnet fiókodban (az Általános Szerződési Feltételeinkben jelzett 18 hónapig).


Törölni szeretném a Díjnet fiókomat, hova fordulhatok?

Díjnet fiókod törlésére akkor van lehetőség, ha már előtte megszüntetted az összes aktív számlakibocsátói regisztrációdat, és ezek megszűnését a szolgáltatók visszaigazolták. A Díjnet regisztráció megszüntetése az Általános Szerződési Feltételekben megfogalmazottakkal összhangban tehető meg.

Ha Díjnet fiókodat törölni szeretnéd, írj ügyfélszolgálatunknak az info@dijnet.hu e-mail címre.


Értesítést kaptam a Díjnet fiókom törléséről. Miért?

Ha Díjnet fiókodba több mint 18 hónapja nem léptél be, és e-számlád sem érkezett, akkor az Adatkezelési Tájékoztatónkban leírtaknak megfelelően fiókod törlésre kerül.

A törlés előtt minden esetben értesítést küldünk az érintett Díjnet fiókodhoz tartozó e-mail címedre. Az értesítő levelekben minden esetben feltüntetésre kerülnek a megszűntetésre váró fiók adatai. Amennyiben több fiókkal is rendelkezel, javasoljuk, hogy ellenőrizd, hogy melyik fiókra vonatkozik az értesítés.


További kérdésed van? Segítünk!

infografika1

Ha egy adott számlával kapcsolatban szeretnél kérdést küldeni a szolgáltatódnak, azt Díjnet fiókodba belépve, a számla részleteinél található Észrevételek fülre kattinva megteheted.

Ezt az üzenet a szolgáltatódhoz érkezik, aki a Díjnetbe regisztrált e-mail címedre fogja megküldeni válaszát.

infografika2

Ha a Díjnet funkcióival, használatával vagy Díjnet fiókoddal kapcsolatos kérdésed van, írj az info@dijnet.hu e-mail címre, és munkatársaink szívesen segítenek.

Ügyfélszolgálatunkkal Díjnet fiókodba belépve, az Észrevételek, reklamáció menüpontban is felveheted a kapcsolatot.

infografika3

A számláid tartalmával, számlázási beállításokkal vagy átírással kapcsolatos problémákkal, kérjük, hogy közvetlenül a szolgáltatód ügyfélszolgálatához fordulj.

Túlfizetéssel és jóváírással kapcsolatos kérdésekben szintén a szolgáltatód tud tájékoztatást adni.

Szeretnél naprakész maradni újdonságainkkal kapcsolatban?
Akkor kövesd social media oldalainkat!